Treningstips

3 enkle tips for å komme i gang med treningen etter ferien.

For mange kan det å komme i gang med treningen etter en lang og fin sommer være en utfordring. Kanskje har man kost seg litt ekstra på de varme sommerdagene, og man ønsker nå å kvitte seg med de ekstra «feriekiloene» som kommer snikende hvert år. Kanskje har man bare kommet litt ut av de gode rutinene man hadde før ferien, og veien tilbake dit man ønsker å være, føles litt tung. 

Frykt ikke! 

Med noen enkle grep kommer man fort tilbake i normal rytme. Her kommer det derfor 3 enkle tips:

 

1: Still deg selv spørsmålet; hvorfor ønsker jeg å trene?

Svaret på dette spørsmålet varierer veldig fra person til person. Noen ønsker kanskje å trene for å bli sterkere, andre for å gå litt ned i vekt.

For mange er også trening en viktig del av livsstilen for å opprettholde en god helse.

Vet du hvorfor du ønsker å trene, så blir det også enklere å finne ut hvordan du skal trene.

Spør derfor deg selv hvorfor du ønsker å trene.

 

2: Sett deg mål

For mange kan det å sette seg mål for treningen være en god driver for å beholde motivasjonen gjennom de forskjellige sesongene.

Sett deg derfor noen mål, basert på hvorfor du ønsker å trene. Ikke vær redd for å sette opp langsiktige mål, men da kan det være lurt å bryte disse opp i delmål.

Skriv de gjerne ned på en liten lapp og heng den på kjøleskapet. Da får du stadig påminnelser på hva du jobber mot.

 

3: Tren med en venn!

Det å trene med en venn kan ha en stor verdi.

Å trene med en venn kan gjøre det både gøy og sosialt.
Enkelte dager kan det kanskje være litt tungt å komme seg på trening, i en ellers hektisk hverdag. Det er da det er ekstra viktig med en treningspartner, som allikevel får deg med på en økt.

Har man først gjort en avtale, er det enklere å holde den, enn å skuffe en venn som vil ha deg med på trening.

 

HUSK:

Den beste treningen er tross alt den det blir noe av!

Legg igjen en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment