Rolige Timer
Lette Intensitet
Middels Intensitet
Hard Intensitet
Nivå tilpasset individuelt
Sykkel

Krønsj Fønk

Krønsj Fønk
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

KRØNSJ FØNK – Kondisjonstrening inspirert av hip hop, raggae, street og house. Er du glad i å danse og ikke redd for å bli svett er dette timen for deg. Ingen vanskelige trinn og tellinger, her er det bevegelsen som teller!

Mølle 45

Man running in a gym on a treadmill
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Mølle 45 – en gruppetime på tredemølle i vår kondisjonsavdeling. Timen starter med rolig oppvarming, etterfulgt av intervaller som vil variere mellom korte og lengre drag, før man roer ned på slutten. Dette er en time som passer for alle, uansett nivå.

GT

Group Traning
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

GT Group Training – en effektiv treningsform hvor du ved hjelp av strikker med forskjellig motstandskraft jobber med hele kroppen. Gjennom økten vil du jobbe med å bygge stabilitet, styrke og funksjonalitet. Du vil på en trygg måte bli veiledet gjennom hver øvelse, slik at øvelsene blir utført riktig.

TRX 30

TRX Slyngetrening
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

TRX 30* – Effektiv stryketreningstime i slynger. Fokus overkropp. Jobbing i 3 x 30 sek pr. øvelse. Kan kjøres for seg selv, eller kan passe å kombinere med en sykkeltime eller en annen type kondisjonstime før eller etter.

Basic

Basic
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Basic – en time for deg som ikke har så mye erfaring med trening, eller trening i sal. Timen består av en kondisjonsdel, og en styrkedel. Ingen vanskelig koordinasjon eller teknisk krevende øvelser. Denne timen passer derfor godt til alle nybegynnere som har lyst til å komme i gang med saltrening, og er et flott springbrett videre til andre gruppetimer.

Strong

Dansetime
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

STRONG – en høy intensitet musikkstyrt intervalltime, som betyr at det er en time med blanding av både styrke og puls, styrt av skikkelig kul musikk, proppfull med energi. Dette er timen for deg som ønsker å bygge opp styrken i hele kroppen, samtidig som man ønsker å gå ned i vekt.

Hiit Cycle

Spinning time
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

HIIT Cycle – en kort og energisk time hvor vi jobber i ca 35 min med intervaller der vi presser våre fysiske grenser. Timen inneholder intense intervaller på mellom 10-90 sek hvor du jobber så hardt/raskt du klarer for så å roe ned slik at du er klar for neste intervall. Du gir max ytelse på kort tid og kan forbrenne kcal opp til flere timer etter timen.

Selve timen varer i ca 55 min (ca 15 min oppvarming og så 10 min nedtrapping), men selve intervallene er på ca 35 min

Bøy & Tøy

Young Woman Doing Yoga Meditation and Stretching Exercises. Stock photo.
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Bøy og Tøy – en halvtime med ren stretching og uttøying fra topp til tær. Kan anbefales en lett oppvarming på forkant.

BootCamp 55

Bootcamp
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

BOOTCAMP – Intervalltrening basert på stasjoner med TRX, kettlebells, Synrgy 360, step-kasser, boksesekk mm. Timen starter med gjennomgang av dagens stasjoner, deretter kjøres kort oppvarming før selve intervalltreningen.

BodyCombat

BRAND_IMAGE_SS16_BODYCOMBAT_7
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

BodyCombat –  en time fra Les Mills med innslag fra ulike kampsporter som kickboksing, muy thai og brasiliansk jiu-jitsu. Denne timen passer for både kvinner og menn som ønsker en sterk og definert overkropp, men også forbedret kondisjon.

Gravid i Basseng

Gravid i Basseng
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

GRAVID I BASSENG – Trening for gravide i basseng med fysioterapeut fra Active Mamma. Deltakelse krever rekvisisjon fra lege. Info og påmelding til kristin@activemamma.no. Gratis bassengavgift for medlemmer, selvfølgelig!

Bassengtrening 

A group of three multi-ethnic women standing in a swimming pool holding dumbbells used for water aerobics.  They are taking a break from their exercise routine, laughing hysterically.
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

BASSENGTRENING – Trening for deg med muskel- og skjelettlidelser med rekvisisjon fra lege. Ledes av fysioterapeut fra Active Fysioterapi. Info og påmelding til Active Fysioterapi på telefon 33 32 36 70. Gratis bassengavgift for medlemmer, selvfølgelig!

BodyBalance

Bodybalance
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

BODYBALANCE – Perfekt trening for kropp og sjel med elementer fra yoga, pilates, stretching og Tai Chi. Du får løst opp stive muskler og kroppen blir sterkere og mer smidig

BodyAttack

BRAND_IMAGE_SS16_BODYATTACK_5
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

BODYATTACK – en enkel, høyintensiv intervalltrening med aerobic-øvelser, kombinert med styrke og stabilitetsøvelser. Energisk instruktør og kraftfull musikk motiverer alle til å nå sitt mål, enten du er nybegynner eller har trent lenge.

BodyPump

BRAND_IMAGE_SS16_MALL_BODYPUMP_6
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

BODYPUMP – Tradisjonelle styrkeøvelser med mange repetisjoner som øker muskelstyrken og forbrenningen. Her tilpasses nivået individuelt etter hvor mye vekter du legger på. Energisk og effektiv time med drivende musikk.

BootyFusion 

Side view of young beautiful woman with perfect body in sportswear working out with kettle bell at gym
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Bootyfusion – 45 minutter styrketrening for rumpe og lår på stasjoner.

Dette er en morsom og spennende treningsøkt.

ZUMBA

one caucasian woman cardio dancers dancing fitness exercising excercises in studio isolated on white background
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Zumba – Join the party! Enkle trinn med bevegelse, rytmer og glede i fokus. Denne timen henter sin inspirasjon fra ulike musikkstiler, spesielt de latinamerikanske som salsa, merengue og cumbia, mikset med reggaeton, afro, jive mm.

SeniorTrim

Senior trening
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

SENIORTRIM – Dette er en halvtimes lett trening for “godt voksne”. Vi legger vekt på å beholde god styrke og bevegelighet i kroppen.

YOGA Basic

Yoga Basic
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

YOGA Basic – Introduksjon til yoga. Fungerer som forkurs til nivå 1. Grundig gjennomgang av teknikk. Kort avspenning.

YOGA

A multi-ethnic group of adult women are indoors at a health center. They are all wearing grey athletic clothing. An Asian woman is in focus, and she is laughing while stretching to touch her toes.
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

YOGA – For nybegynnere og øvede. Solhilsen A og B, stående og sittende og avspenningsøvelser. Fokus på flow og noe individuell oppfølging.

TRX Circut 

TRX Circuit
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

TRX Circut – Effektiv stryketreningstime i slynger. Fokus overkropp. Jobbing i 3 x 30 sek pr. øvelse. Kan kjøres for seg selv, eller kan passe å kombinere med en sykkeltime eller en annen type kondisjonstime før eller etter.

Spinning 

spin-pics
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Spinning – Underholdende gruppetrening på sykkel hvor nivå tilpasses individuelt. “Kortintervall” har intervaller på inntil 4 minutter. “Langintervall” har intervaller på 5-15 min. “4×4” har fire intervaller på 4 minutter. Dette er ideell trening for å øke oksygenopptaket. “Langkjøring 90”: God, lang oppvarming. Deretter en sykkeløkt hvor pulsen ligger relativt flat på pluss/minus 70% av makspuls. Økten brukes for å få mengdetrening i beina, og inneholder ingen intervaller. “Sykkel Vario”– innholdet i denne økten vil, fra gang til gang, variere mellom langintervall, kortintervall, styrketråkk mm. Alle timer merket med hjertesymbol kjører pulssystemet VismoX (frivillig). Her kan du anonymt følge egen puls på skjermen foran og se hvilken treningssone du ligger i.

PULS 4X4 

Spinning
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

4×4 – en Spinningtime som har fire intervaller på 4 minutter. Dette er ideell trening for å øke oksygenopptaket.

Power Kortintervall

spin-pics
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

Power Kortintervall – Spinningtime som er underholdende gruppetrening på sykkel hvor nivå tilpasses individuelt. “Kortintervall” har intervaller på inntil 4 minutter.

MRL 

Low section of friends doing aerobics using stair stepper in gym. Horizontal shot.
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

MRL – Time som passer for alle. Enkel oppvarming etterfulgt av oppstrammende styrketrening spesielt for mave, rumpe, lår.

AquaFit

A multi-ethnic group of adults and senior adults are taking a water aerobics class in a public pool together. They are holding floating weights are are moving their arms.
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

AQUAFIT – Effektiv trening i vann, hvor mange av øvelsene fra aerobic brukes for å få god treningseffekt uten å belaste kroppen for mye. Passer for alle.

Kondis

Senior couple exercising in gym
Styrke
Kondisjon
Koordinasjon

KONDIS – Timen for deg som vil trene opp kondisjonen fra grunnleggende nivå eller som vil holde kondisjonen ved like. Konseptet er enkle trinn og lett til moderat intensitet.